Wednesday 3 November 2010

för mycket vilja och för lite tid


Hej. Jag har inte försvunnit till nån söderhavsö eller så, det är bara för mycket med allt just nu. Mycket jobb, för lite fritid, och hellre hantverk och snälla människor än att umgås med datorn när fritiden sätter in. Därför syns det inget här även om det är en hel del saker som kunde bloggas. Färgning med pluggskivling, nya kuddar, nya vantar till N, sockor i pyttenålbindning (fast de är inte klara), hemlig grön sjal (inte färdig den heller), lagning av trasiga saker, brun medeltidsklänning, tehuveprojekt, roliga bokinköp, med mera. Det kommer snart. Jag lovar! Måste bara få lite tid när det är ljust ute så jag kan fotografera..

Sen, som det alltid är när man har för lite tid till roliga saker, så kan jag inte låta bli att önska att jag hade tid att pyssla mera. Det är nästan så att jag får sätta mig på händerna så att de inte börjar med en massa nya projekt som jag inte hinner med! Här är ett axplock av vad jag helst skulle vilja göra just nu:

-brodera yllebroderier
-nålbinda vantar av olika fason till fina människor
-sy mera medeltidskläder och andra pryttlar
-sticka vantar och mössor med tvåfärgade mönster
-lära mig tvåändssticka
-färga med krappen jag köpte i Söderköping
-spinna (fast nästa vecka - då får jag ull, så då kan jag nog inte låta bli)
-sticka spetssjal i fina garnet som ligger och tittar på mig från korgen här bredvid

..och sen är det såklart allt annat man vill som inte har med slöjd att göra. Plocka svampar. Göra snurriga musiklistor. Sparka kring i löven. Dricka te med vänner. Baka saker. Ni vet, såna bra grejor.
För mycket som jag vill göra och så mycket jag inte hinner att jag knappt tänker efter på det jag faktiskt gör! Dumt!
I helgen blir det lugnt iallafall. Huset på landet. Brasor, skogen och tid att både pyssla, prata, dricka te och fotografera. Så snaart snart kanske ni får se nåt vettigt av mig igen!
Puss på er fina slöjdmänniskor!

2 comments:

Sarah W said...

I know the feeling.... jag har så många saker jag vill göra, men om jag sätter mig med nåt så får jag dåligt samvete p.g.a. skolan. Sorgligt. Men snart är skolan slut, och då är min lediga tid min!

katakos said...

Hej, här är en till med för lite tid för förmycket slöjd...

Kul att hitta en blogg som varvar medeltidshobby med annat.

Välkommen å titta in på min blogg, skriver på finska, men har en resumé på engelska.