Monday 10 December 2007

Redan december!

Har haft fullt upp på alla fronter den senaste tiden, ingen tid över till internet, men mycket tillverkat i verkliga livet!
Nålbindningskursen i november blev mycket lyckad, det
enda dåliga var att de foton jag tog blev kassa som bara den..hursomhelst var det hemskt roligt och berikande att få försöka lära ut det man kan rent praktiskt, det vill jag göra om!

Eftersom det snart är jul går den mesta lediga tiden åt att förfärdiga diverse julklappar, men lite annat hinns också med. Tillexempel är min fasters dominosjal äntligen färdig! Den blev mycket större än tänkt, men det gör ju inget.

Diverse mössor har det också blivit, men eftersom de hemligen ska ges till folk blir det inga bilder än.
Härom veckan var jag på julmarknad i Kalmar. Hade hoppats på garn, istället hittade jag jättefina pärlor. Kunde inte låta bli att köpa några, och sen gick jag och tänkte på pärlor i flera dagar. När jag kom hem och rotade i mina samlingar så hittade jag inte riktigt vad jag sökte för att göra något tillräckligt fint av dem jag köpt, så jag gjorde ett improviserat halsband av lite annat. Det får bli julens halsband tror jag.

No comments: