Wednesday 2 January 2008

Grått Nytt Får

Julen och nyåret till ända, mycket mat och inomhusvarande som resulterat i en avsky för sötsaker samt många böcker lästa och många färdiggjorda saker! Dock finns det änsålänge ganska få bilder, eftersom ljusförhållandena inte är de bästa.. men här kommer litegrann iallafall.


Kirisja
len (bilderna) i Solkustengarn blev klar lagom till jul. Stor är den, drygt två meter i överkant. Lite mer än ett hekto gick åt och jag är oförskämt nöjd! Jag har knappt stickat spets alls förut och aldrig efter ett engelskt mönster, så det blev oväntat bra. Inte var det så svårt som jag tänkt mig heller, och mycket roligare än jag nånsin kunnat tro.


Färdig är också dragspelsbasker i rött och svart Visjögarn från Östergötlands Ullspinneri
, två par handledsvärmare/halvvantar i restgarner, diverse mössor och vantar som blivit julklappar till folk samt ett par bruna sockor som jag haft liggande längst ned i korgen sedan förra våren. Nu har jag alltså INGA stickprojekt på gång, vilket känns helt konstigt. Men jag håller på och gör lite textiltryck, och ett par nålbundna vantar i lila växtfärgat garn tar sakta form. Dessutom har jag lovat min kusin en mössa, men jag har inte rätt garn än.

Funderar på vad jag ska ta mig för härnäst. Det lutar åt fler spetsstickningar, för det var så roligt! Men det är svårt också, spets är egentligen inte alls min grej. Inget som jag normalt använder. Men sjalar är ju fint... ibland ibland gillar jag det. Som i Kiri tillexempel. Känner att jag skulle vilja sticka en tröja också, det har jag ännu inte gjort. Jag vill helst ha en enkel enfärgad modell i tunt garn.. men det är ju så tråkigt att sticka! Nåja. vi får se :)

1 comment:

Lisa said...

Vilket vackert mönster, var har du hittat det? Och var garnet?