Thursday 12 April 2007

sssömnig

Sitter och försöker låta bli att gå och lägga mig.. Imorse gick jag upp extra tidigt för att bli riktigt trött så att jag kan gå och lägga mig tidigt ikväll, imorgon ska jag nämligen gå upp 03.30 eftersom vi har fågelexkursion med skolan. Kruxet är bara att jag är jättetrött nu istället. Håhåjaja.

Hursomhelst är det tokigt fint vårväder, björkarna har fått musöron, naturen liksom spritter av liv överallt och det är svårt att disciplinera sig till att vara inomhus och till exempel skriva blogg, så det lär nog bli lite dåligt med det framöver.. vi får väl se.

Påsken var fin och kan närmast sammanfattas som: Trevligt umgänge, för mycket godis och för lite ägg. Fint väder var det också, undantaget natten till annandagen (heter det annandag påsk?) när det snöade (!).
Lite handarbete blev av.. stickade en vansinnigt ful sjal i kycklinggult mohairgarn som jag inte stod ut med någon längre stund (den är upprepad) och sedan föddes ett par halvvantar i vårgrön alpacka lite av bara farten.

Nu måste jag gå och smörja mina kängor så de inte tar in vatten imorgon.




No comments: