Monday 16 April 2007

Sommar?

Ja.. man kan ju undra. Det är APVARMT ute, minst sagt.. men jag sitter inne och skriver en analys.

Helgen däremot har tillbringats ute, till största delen. I lördags va
r jag hela dagen på mitt blivande sommarjobb (Ja, jag har fått jobb! Jag ska guida människor och hjälpa till i underbara Linnés Råshult hela sommaren.) och kollade läget.. herregud vad fint det är! Slåtterängar, hamlade träd, gamla hus, lantraser, gamla växter.. jag är liksom i himlen där mitt i all natur och kulturhistoria. Det blir nog hur bra som helst.
På lördagkvällen åkte vi ensamma till Nils släkts sommarstuga utanför Lund och hade det trevligt i fågelsången hela dagen..jag lär honom fågelläten och blommor (Kungsängsliljorna blommar!) vare sig han vill eller inte. Sen kunde vi inte med att åka tillbaka till stan så vi stannade tills imorse.. jag hade sovmorgon f
ör en gångs skull så det gick fint.



No comments: