Friday 9 November 2007

Sitter inlåst på mitt rum trots att vädret är fint, eftersom bostadsbolaget bonar golvet utanför. Idealiskt tillfälle att fixa med diverse projekt. Stickade klart ett par lång-långa handledsvärmare åt N som jag lovat honom i evigheter och gjorde tre rutor på min fasters sjal (som också varit på g i en evighet), den blir klar till december, jag lovar!

Sedan började jag tänka på objekt att visa på min stundande kurs och fick för mig att försöka lära mig en ny (för mig alltså..) nålbindningsteknik.
Denhär gången försöker jag med den bindningstyp som förekommer i Åslevanten, och det blir riktigt fint. Principen för nålbindning är väldigt enkel, men man kan variera den ungefär hur mycket som helst. När man blir inkörd på ett sätt att binda så kan det vara lite knixigt att tänka om så det tog en stund innan det började se något så när ut som på bilderna. Det går otroligt långsamt i jämförelse med "vanlig" nålbindning, men blir jättetjockt och varmt, bild kommer när det blir lite mer att titta på.


Just nu har jag så många saker på gång att jag inte KAN börja med något nytt.. men om jag kunde så skulle det vara något roligt och totalt onödigt som kanske en stickad Nautilus..eller varför inte en trilobit!

No comments: