Wednesday 7 November 2007

Ny stil på bloggen

Hantverk och återbruk är några av mina största intressen, därför kommer denhär bloggen hädanefter att handla om det. Jag ska försöka hålla mig till just dessa saker, eftersom jag märkt att det är svårt att skriva intressant och konsekvent om många saker samtidigt, så som det gärna blir när man har många intressen. Det är inte lätt att avgränsa sig, men nu får det vara nog med röra! Jag ska iallafalll försöka.. För mig känns det oerhört bra att kunna tillverka mina saker själv, oavsett vad det är för något och lite av den glädjen vill jag försöka förmedla här.
Några gamla inlägg får ligga kvar, det verkar inte som att tekniken vill som jag, och skitsamma, det gör ju inget.

Begreppet hantverk kan ju innefatta mycket., här kommer det i första hand handla om den textila biten, även om även mat, trä, metallslöjd och lite vad som helst kommer att göra gästspel.

Här kommer helgens lilla projekt; stickade halvvantar i Garnstudios Silketweed (rundstickor 2,5). Råkade hitta
garnet när jag egentligen skulle göra något annat (definitivt inte köpa garn iallafall) och kunde inte låta bli. Hursomhelst blev de ganska fina och trevliga att ha i den numera ganska kalla Skånehösten.
I kylan behöver man också mössa, och nästa vecka ska jag hålla kurs i nålbindning, därför har jag den senaste tiden gjort lite mössor, för att ha något att visa och för att öva. Den bruna (kamerans färgåtergivning är väl kanske något skum) mössan är i tvåtrådigt garn från värmländska skogsfår (min favorit-får-sort, som bor här )och den gröna i Sandnes Fritidsgarn.

Nu ska jag sätta mig ned och förfärdiga ännu en mössa, som ska ges bort till en vän så fort som möjligt. Det är bara några centimeter kvar. Tjo!


1 comment:

Anonymous said...

Hej Elin !
Har tittat och väntat på att få läsa något nytt från dej och ÄNTLIGEN !
Här är huset upp-å-ner, eller hur man ser det, men det blir nog fint till slut!
Kramar och hälsningar från alla!

Faster A