Wednesday 16 April 2008

..och växterna!

Just det, jag har ju glömt att presentera växtbloggen! Den blev till för nån månad sen och är hittils lika sorgfälligt uppdaterad som denna. Men jag kunde inte låta bli.. jag vill så gärna visa allt växteri som jag stöter på dagligen, och jag rör bara till det om jag ska börja prata blommor och sånt här också.
Egentligen är det växterna och naturen som är huvudämnet för mig, jag är skogstokig sen barnsben, pluggar biologi sen snart fem år tillbaka (snart färdig med skolan..puh) odlar så gott det går på studentkorridor o så vidare. Hantverket och garnet är min bästa hobby, men växterna är livet! Välkomna att titta.. än sålänge är det som sagt inte mycket, men lite av varje utlovas, från krukväxter till urskogen.

.nu ska jag fortsätta med laminaria.. jag är mitt i övergångsdiagrammet och det börjar bli riktigt spännande!
läs förresten OM laminaria
här ... inte sjal-laminaria alltså, utan originalet, alg-laminaria!

No comments: