Sunday 13 April 2008

upptaget

..är det alltsomoftast hos mig just nu. Mest är jag i skogen eller skolan hos lavarna, eller på jobbet och då går det ju inte att skriva här. Men jag stickar och pysslar som aldrig förr, så fort jag får tid.
Just nu är det mest sjalar. Den gröna är utmaningen, knittys Laminaria i garn från Ullcentrum Öland, nya färgen Lime. Det går långsamt framåt men det är riktigt roligt, utvecklande, och garnet är helt tokigt fint, jag blir så glad av grönt! Den rödgula är min avslappnings- och konversationsstickning, enkelt rätstickat i färgkr
afts " Saharas glöd". Jag har helt snöat in på tunn-tunna garner för tillfället!

De tovade tofflorna har nu fått en mer normal passform efter ytterligare två tvättar i 60 grader, med jeans och allt möjligt efter vänliga tips! Nu håller jag på och nåltovar ett mönster på dem, bild kommer när de är lite finare.

I förra veckan fyllde jag år, och jag fick massor av bra saker, bland de bästa var ett mjukt paket från farmor innehållandes ett par lång-långa sockor i växtfärgade garner, nu behö
ver jag sannerligen inte frysa om fötterna!
(hoppas det är OK att jag visar dem här, nu ser du ju att de passar perfekt
!). Jag använder dem varje dag för vi har så kalla golv överallt.


Med posten kom också ett paket från garnhärvan, innehållandes tunt garn i massor. Ullcentrums garner har länge varit favoriter, och nu när det kommit lite nya färger kunde jag inte låta bli att bjuda mig själv på en födelsedagspresent. Det orange garnet ska kanske eventuellt bli en tröja (köpte 2 hg till) och det gröna är det som håller på att bli laminariasjalen. Det lila (färgen heter Ljung, och jag tycker det passar väldigt bra) blir säkert en sjal det också, någon gång, men nu ligger det mest och är fint och jag klappar på det ibland.

1 comment:

Dödergök said...

Å vilka fina strumpor! Så fina och glada färger ihop.
Sjalarna ser väldigt gosiga ut också.