Thursday 12 June 2008

smita undan

Liite stickar jag nog trots allt. I smyg.. när jag nångång smiter från mitt uppdrag i skogen. Idag regnar det och det känns OK att unnar sig att sitta inne och pyssla. Min Laminaria växer så sakteliga, har precis börjat på det första kantdiagrammet och det är fortfarande roligt. Återstår bara att bestämma mig för om jag ska behålla den eller ge bort den till någon.

Den melerade sjalen i färgkraftgarn har förresten varit färdig i flera veckor, men inte använts sådär värst mycket eftersom
det ju varit galet varmt den senaste tiden.
I början gillade jag inte riktigt den melerade effekten, men nu har jag förlikat mig med det hela och är ganska nöjd. Hursomhelst är den varm och stor och tunn, precis som en sjal ska vara..

1 comment:

Dödergök said...

Hej! Klart man får fråga saker när man behöver veta något!
Om du tittar noga på diagrammet ser du att den ena rutan ovanför det dubbla omslaget är ljusgrå, det betyder att den maskan ska stickas rät från avigsidan, med andra ord blir det två maskor av det dubbla omslaget!
Om det är något mer du undrar över är det bara att fråga, om jag kan svara är en annan sak. :)