Wednesday 30 July 2008

besatt

Jag stickar som en tok på nya tröjan, satt uppe till sent igårkväll framför diverse mer eller mindre intelligensbefriade teveprogram och stickade som en maskin. Om det inte hade varit för att garnet nog kommer att ta slut innan jag kommer hem så skulle jag kanske tillomed hinna färdigt nu under veckan. Det är ju ingen komplicerad stickning precis, bara runt, runt i räta varv. Hade trott att det skulle kännas tråkigt, men jag blir som hypnotiserad och kan inte sluta.

Frågan för framtiden är: Blir tröjan trots allt mätande och donande för stor? Det känns lite så.. inte för att det gör så mycket men.. Kommer det tunn-tunna garnet att hålla ihop även efter att man använt tröjan ett tag? Just nu är det väääldigt tunt på några ställen. Kanske jag får tova den lite sen, då gör det ju heller inget om den är för stor. Jag är så spänd på fortsättningen att det är fånigt, nu måste jag gå och sticka några varv igen.

(Nota Bene: jag gör faktiskt andra saker också under min ledighet (annars skulle väl tröjan varit färdig vid dethär laget) igår var jag tillexempel i skogen med min far och idag ska jag färga kläder i tvättmaskinen och kanske försöka mig på att sy en klänning om jag hittar ett roligt tyg.)

1 comment:

Anonymous said...

Visst är det kul när man startat ett nytt projekt:)