Thursday 17 July 2008

festivaler och sånt

Sommar i full gång, mycket att fixa med och mycket som händer. Mest av allt så jobbar jag men det blir lite tid till annat också. Har bestämt mig för att lägga skolarbetet på hyllan i nån månad så att jag faktiskt får vara ledig och ladda batterierna de dagar som jag inte är på jobbet...skönt beslut, men det satt långt inne, det är svårt att inse att man behöver ta det lugnt ibland. Nu övar jag på att ta det lugnt och det går rätt bra faktiskt, iallafall om jag får pyssla med något hantverk eller dansa!

För mig är ett av de bästa avkopplingstipsen att åka på musikfestival, och i helgen lyckades jag hinna med att åka till Öland roots och se bla Glesbygdn och Navid. Det var hur fint som helst och jag dansade massor, men jag glömde ta med mig nåt pyssel så det började krypa i fingrarna efter någon dag av total lättja. Till slut så försökte jag muta en tant som satt och virkade att få köpa hennes virknål men hon ville inte sälja så jag fick klara mig med att knyta makramé av gamla snören. I helgen varvar jag jobbet med Backafestivalen, men då ska jag komma ihåg att ta med mig en stickning som jag kan pilla med mellan konserterna!

Förmodligen gör jag färdigt den gröna hemlisen. Eller så börjar jag virka något..om jag hittar någon mutbar tant.

Här kommer förresten en bild från i midsomras. Som sagt, laminarian är sjuukt stor!



No comments: