Friday 18 July 2008

småpyssel

Igårkväll fick jag virkdille på allvar, jag som inte ens kan virka! Eller.. fasta maskor, och smygmaskor kan jag bevisligen, men inget annat.. tror det ska bli nästa projekt att lära mig virka blommor..kanske :)
Igår blev det iallafall ett morotsinspirerat hårband (det orange garnet är bambugarn!).



Tröjan som jag har på bilden är förövrigt min nya favorit, en enkel träningströja som jag köpte för 40 kr på Erikshjälpen och sydde om lite för att passa mig. Egentligen är det en killtröja, så den är rätt stor, men efter att ha blivit insydd i sidorna och fått tumhål i ärm-muddarna så är den helt perfekt. Jag är så glad över att den går ned lite över rumpan, normala "tjejtröjor" är ofta så korta att man fryser om baksidan...

Igår grejade jag också med lite i-cord som jag stickat till något för länge sedan bortglömt
projekt, det blev ett mjukt, gult armband.

I normala fall är jag nästan lite av en ullfascist, det tar av nån anledning emot lite att använda andra material men såhär på sommaren känns det som att bomull, bambu, lin och andra svalare saker faktiskt är helt OK. Bambu är ju förövrigt helt tokigt häftigt som garn! Vill minnas att jag förra sommaren faktiskt virkade en hatt (galet ful) i bomull..kanske är värt att göra ett nytt försök?
Nåja, vi får se.. först måste den gröna hemlisen bli färdig.

No comments: