Monday 20 October 2008

hemlis och tidsbrist

Nu har jag fått veta vem som ska få mitt hemlispaket i "garn och te"-bytet!
Gissa om det är spännande att försöka hitta på en ultimat bra kombination att stoppa i paketet, känns lite som inför julen.

Annars har jag frisknat till någorlunda och har mestadels för mycket att göra för att hinna pyssla.
Den bångstyriga mössan i det hemspunna garnet är dock färdig och gigantisk, ska tovas när tillfälle ges. S vantar är påbörjade (de blir fina!) och jag virkar så smått på ett par handledsvärmare fastän jag egentligen helst av allt vill sticka något.
Zetorsjalen som är den enda stickning jag har på g ligger längst ned i korgen och sover sin skönhetssömn..och jag har inte LUST att väcka den på ett tag.
Om jag låtsas att den inte finns så kan jag börja med nåt nytt kanske. Fastän jag inte har tid..nja.


2 comments:

Kris. said...

alltid tusen järn i elden du :)

antfarm said...

Hej!

Första gången jag hittade in till din blogg. Men det var en trevlig bekantskap. Fin, fina nålbundna vantar! Och din kiri var så fin också. Jag har stickat en i tjock mohair och den såg inte all ut så där...

Ha det!