Friday 31 October 2008

smått och gott

Idag är det Freeedag, tja la-l-a-la-la! ..och jag är ledig för första gången på hur längesomhelst (nu är det slutjobbat på helgerna) men det blir inget bloggat för vi åker till Småland och eldar brasa i Ns familjs sommarstuga (och jag ska pyssla, bara det inte blir för fint väder :D..hoppas lite på dendär omtalade snön..).

Igår hade vi slöjdcafé igen och bland annat så betade vi garn till växtfärgning. Typiskt nog hade vi bara en gryta så vi hann inte med att beta till alla, hoppas de som inte fick med något garn inte blev allt för lessna (vi försöker igen nästa vecka om vi har en gryta till då), det tar alltid mer tid än vad man tänkt sig (och det kom mycket mer folk än jag vågat hoppas på, kul!). Nu hänger allt garn på tork i mitt badrum och luktar gott, nästa vecka provar vi att färga med lökskal och kanske nåt mer. Det broderades och stickades och nålbands och virkades och trådslöjdades en hel del också men såklart glömde jag fota så det blir inga bilder på allt det fina som gjordes.

..kan förresten berätta att numer är det inte torka på pysselfronten. Eftersom jag är expert på att börja nya saker men inte tar mig tid att göra klart dem har jag nu 3 sjalstickningar, ett virkprojekt, 2 nålbindningar och 2 tovningsprojekt som jag pillar med då och då (plus en massa saker i huvudet som jag VILL börja med!).
Dags för lite disciplin kanske..öh, ehm.

sist men inte minst måste jag rapportera att mitt Garn och Te (fast det blev mest kaffe)-paket har kommit fram till Helena (som redan hunnit lägga ut en bild på sinn blogg, det gick fort!), yay posten!




No comments: