Sunday 9 November 2008

mera färg och köttfärs

Såhär fint blev torsdagens färgningsförsök när det torkat:


Det gula garnet ska hem till sina ägare snart, önskar att jag också färgat lite gult! Det blå får jag behålla, har precis nystat upp det- kommer troligen bli ett nålbundet sockprojekt framöver.
Bresilja sägs generellt ha dålig färghärdighet och på obetat garn är det nog ännu sämre, så jag tänker mig att sockor nog blir ganska bra, de brukar ju hållas i relativt ljusskygga miljöer :)


Det räckte dock inte med det- i fredags slog L och jag till igen och färgade me
d krapp. Eftersom vi inte hade någon våg blev färgtillsatsen rätt mycket på en höft och så här blev resultatet:


Som N påpekade- Inte helt olikt köttfärs...
Ganska fint, men egentligen svagare färg än vi tänkt oss. Det blir till att färga om eller färga över..tänker att det kunde bli fint ihop med lökskal (för jag gillar ju orange..ehm, det lär väl ingen ha missat.). Någon form av åtgärd blir det iallafall, köttfärs är inte min färg :)

1 comment:

Bianca M said...

Thanks ffor this blog post