Saturday 28 March 2009

garnpresent!

Om en vecka nästan precis så fyller jag 25 år. I förrgår fick jag en present som jag fick öppna i förväg av mina vänner S o A. Det var garn!
Tre härvor vackert rött tvåtrådigt från ullcentrum.

Det blir nog en tröja en gång har jag på känn!

Den nya vindsjalen är på gång också, och fort går det, änsålänge! Yuccamönstret är nästan precis lika som bladmönstret i Kirisjalen, bara lite mindre, så jag stickar det nästan i sömnen. Är på sista rapporten och ser fram emot att börja på övergångsdiagrammet.. Förresten blir det galet mycket bättre sen jag bytte garn och stickor, ibland lönar det sig att vara en petmoster.



2 comments:

Tvärslå said...

Underbart rött garn.

Tvärslå said...

Förresten den gula sjalen, eller den gula färgen är helfin, får mej att tänka på en syrlig god hemmagjord citronsaft en sval sommarkväll.