Tuesday 7 July 2009

Ilsken på postombudet..

Dethär är ett gnällinlägg och har inte så mycket att göra med hantverk. Egentligen skulle det handlat om stickböcker.

Jag är borta mycket hemifrån nu under mitt sommarjobb, så jag har ganska sällan möjlighet att komma till "mitt" postombud för att hämta saker jag beställt. Det är såklart mitt eget fel, men man förväntar sig ändå att posten ska vara öppen under sina öppettider. Igår när jag hade en ledig dag var jag hemma och gick glad i hågen till "posten" för att hämta ut ett paket innehållande bland annat några fina stickböcker som jag tänkt underhålla mig med under mina ensamma kvällar efter jobbet (det är därför jag tycker mig komma undan med att skriva om det här). Men tji fick jag. Posten var stängd, just den dagen, utan förvarning, för att de renoverade en del av affären och datorn som skötte posthanteringen var i den delen. Får man göra så?! Kan man inte flytta datorn?
Kan man bara stänga en dag utan att annonsera det i förväg? Personalen (som säkerligen fått frågan fler gånger den dagen.. det är ju inte deras fel så jag ska egentligen inte skylla på dem) var både snäsig och otrevlig och nästan skällde ut mig för att jag var så dum att jag inte verkade förstå det självklara i det hela. Inte är det första gången det händer heller.
Näe.. fanken.. jag gillar INTE nya posten.


(återkommer i helgen, förhoppningsvis med en uppfattning om böckerna som jag då kanske lyckats hämta ut)


No comments: