Wednesday 26 August 2009

Tehuvsmössa

Kommer ni ihåg det här garnet? Mitt första och hittills enda självspunna garn som skulle bli en mössa.
Det blev det också, och såhär ser den ut (och bortse från korridorens äckliga balkong-skinnsoffa är ni snälla..).

Den har trevlig färg och är tokigt mjuk, men aaalldeles för stor för mig.
Gjorde den stor med flit så att jag skulle kunna tova den i tvättmaskinen, men trots fyra tvättar blir den inte så mycket mindre.
Funkar dock perfekt om man vill få plats med en stor håruppsättning, eller känna sig som Loranga en stund. Hursomhelst har jag inte använt den speciellt mycket och jag kan inte med att ge bort den till nån eftersom den ju är mitt-första-hemspunna.

Ett tag tjänstgjorde den som cykelsadelvärmare, men nu, inspirerad av Loranga, Masarin och Dartanjang har den fått ett nytt användningsområde.
Voilá!

2 comments:

maria carlander said...

jag tycker att den blev jättesöt!

Kris. said...

du va ju sötaste i den!