Tuesday 20 October 2009

Ishbel

..har jag änteligen förfärdigat. Allt för lite fritid gör inte underverk i hemslöjdslådan precis. Men nöjd är jag iallafall. Skitnöjd! Precis min favoritfärg och jag har vant mig vid att garnet är sådär läskigt mjukt och börjat älska det istället. Har använts ungefär varje dag senaste veckan. Finemang helt enkelt. Det blir fler Ishbelar.. var så säkra..


Lättmemorerat och lagom skojigt mönster. Ysolda gör bra och genomarbetade grejor (även om de flesta brukar kännas för tjejiga för mig).
Använde Malabrigo lace (färgen Rhodesian) och stickor 3,5. Gjorde en extra repetition av diagram A och B för att få upp storleken lite och det var nog bra har jag på känn.

Förövrigt har jag galet mycket annat på gång, men inget som är sådär direkt färdigt eller direkt nåt att visa upp.. men jag kan inte låta bli, en liten smygtitt på nåt medeltida...


11 comments:

Louise said...

Øj, hvor er dit sjal fantastisk! Jeg må hellere skynde mig at blive bedre til at strikke, sådan at jeg kan lave mig sådan et.

Og held og lykke med broderiet, det ser spændende ud.

ps. har lavet nyt blog - www.garnoggammelt.blogspot.com
kig gerne forbi

maria carlander said...

sjalen är helt underbar! jag älskar verkligen färgen. och så svider det lite i fingrarna -det var längesedan en sjal stickades hos mig nu..

Clara said...

Så snygg! Hur många nystan malabrigo gick det åt för dig att göra en lite större variant?

Elin said...

Tack så mycket! Det är ett superbra mönster.

Clara: Jag använde ungefär 1,5 nystan.. borde bli typ 75 gram.

Varkenocheller said...

Färgen är superfin! Och sjalen också, jag blir sugen på att omvandla ett salladsgrönt entrådigt till en sådan.

Och så vill jag säga att du inspirerar mig ofta i mitt slöjdande, tack för det!

(jag bloggade förut på fosco.blogg...)

Kris. said...

Fy bubblan vad fint!

Dödergök said...

Snygg! Mycket snygg. Jag har stickat tre Ishbel och det är en så trevlig och rolig stickning. Jag är kär i malabrigo lace och färgen var apsnygg.

Knitarina said...

Finfin sjal i finfin färg!

Sara said...

den sjalen är så himlarns fin!

Garntrollet said...

Jättefin! Jag tycker att den blev snygg i lite större storlek (jag gillar stora sjalar). Och färgen är supersnygg!

Unknown said...

Superfina grejer du gör:) Är sjäv en totalsticknörd, skulle dock gärna lära mig nålbinda också. Ser att du har massa fina bilder på ullgarn - vet du någon bra internetsida man kan köpa ullgarn från?