Thursday 4 March 2010

fodral

Kom på att jag har en obloggad sak som jag använder väldigt extra mycket just nu.
Efter julsemestern när all snön kom så kände jag att det inte längre var läge att cykla de fem kilometrarna till jobbet, det blev för krångligt helt enkelt, så jag började gå istället. På morgnarna får jag oftast sällskap men på eftermiddagarna blir det lätt lite långsamt så då är det tur att jag har denhär:


Mp3spelaren- i sitt fina röda fodral! Färgåtergivningen är inget vidare, tänk gulare och varmare färger.
Fodralet är smygmaskvirkat med okänd nålstorlek i okänt bomullsgarn, och sen med ett krokat lock och en loppishittad knapp. Gjort nångång i somras när jag upptäckte krokningens fina värld. Tyvärr tänkte jag inte på att göra ett urtag för sladden, men det är smällar man får ta. Man kan ju alltid göra ett nytt fodral en annan gång.

Just nu spelar mp3spelaren nästan bara p1. företrädesvis Släktband, Stil och odla med p1. Jag älskar pod-radio!

No comments: