Monday 8 March 2010

förra veckans tröst

I början av förra veckan tyckte jag synd om mig för att allt var grått och jag var stressad över allt och hade ont i magen. Egentligen tror jag inte på det här med konsumtion, men det var som att jag inte kunde låta bli.. just då.
Så inhandlades raskt några nya knit-pro stickor och grönt garn från Färgkraft till en sjal som ska bli våren
personifierad, tänker jag. Inte går det att fånga färgen i gråljuset, men jaja.


Sen fick jag ett ryck och beställde mässingstråd i olika tjocklekar från slöjddetaljer, att göra diverse nålar och sånt till medeltiden. Smarta som de är så tillåter de inga köp under 300 kronor, så jag valde och vrakade och handlade hem nya tovningsnålar och en stor tovplatta, och gladfärgade pärlor, också lite att "våra" mig med. Så idag kom paketet!
och så började jag två nya stickningar, fast jag borde göra klart annat.


En svart lyxig och idiotlätt (som snart är klar) och en tvåfärgsvantstickning, som för att föra in migg ytterligare på tvåfärgsspåret inför görandet av mössa till Frej.

Och sen, vet ni, kom solen- fast då var jag inte hemma, då var jag ute och tittade på naturen och blev glad igen!



3 comments:

maria carlander said...

låter som en skön dag^^
Älskar färgen på det gröna nystanet oproportionerligt mycket, och vill krypa in i både färgen och nystanet. sitta där tills våren kommer.

Frej said...

Grått ä dumt, men det var en sketans fin grön du fått tag i där. Skulle man göra sig en kjortel av, om det var tyg vill säga.

Louise said...

Kender kun alt for godt fornemmelsen af gråt, stress og ondt i maven - du havde helt ret i at invistere i lidt forår. Glæder mig til at se hvad du fået lavet.