Saturday 25 December 2010

God Jul!


Midvinternattens köld är hård, stjärnorna gnistra och glimma... och snön ligger vit.. och kallt är det, som bara den. Julafton minus 25. Jag är i Värmland och trivs som isbjörnen i kylan (fast tro det eller ej, det är mer snö i Småland). Sedan sist har jag varit förkyld en hel massa, jobbat en hel massa, samt gjort en hel massa små fåglar i plast och stickat massa tvåfärgstickning. Tyvärr är det så att de mesta av fåglarna och stickningarna är ännu ofådda
julklappar, så här blire inget visat av det än, tomteverkstan är i full gång fortfarande. Är ledig och full av inspiration och väskan är knökfull med garn..

En liten domherre gjorde jag till mig själv i förrgår, iallafall, eftersom jag inte hittat några riktiga.


Annars underhåller jag mig med promenader i snön och kylan, samt intagar av stora mängder chokladpraliner, ekologiskt roiboos samt lapsang souchong.


Tidningsvädret verkar förövrigt av allt att döma ha placera östra Värmland i Södra Norrlands inland.

Inte så konstigt då att man ser ut så här efter en stunds utomhusvarande..

Återkommer snart med lite gjorda saker!

1 comment:

Frej said...

Men äsch vicka fina bilder, o go fortsättning å allt igen!