Monday 21 February 2011

långsamt framåt

..går vintern..minusgraderna stannar, snön viner och solen kommer upp lite tidigare varje morgon...och jag pysslar faktiskt en hel massa men hinner inte riktigt med bloggandet, fastän jag gärna vill. Hursomhelst ska jag försöka visa lite livstecken, eller pysseltecken iallafall!

Runt jul var det många krymp-fåglar.. många har blivit presenter, men några har stannat hos mig, bland annat gråhägern (Ardea cinerea), lunnefågeln (Fratercula arctica) och berguven (Bubo bubo).



Både hägern och lunnen blev mörkare än jag tänkt mig, det är svårt att ta hänsyn till hur mycket f
ärgen koncentrerar sig när den krymper, det blir MYCKET mörkare helt enkelt. ..och berguven blev på nåt konstigt vis vindögd efter att den krympt! Hursomhelst är jag rätt nöjd ändå..

Börjar bli lite mätt på krympplast för den här gången..särskilt som naturskyddsföreningen i senaste numret av sin medlemstidning listar krympplasten (polystyren) som en av de plaster man om möjligt bör undvika.. ehm. Inte för att jag tror att det är slutet på mitt krymplastpysslande, men det är dags för ett hälsosamt avbrott. Har förresten skaffat mig en ny besatthet - rundkrokning. Mer om det en annan gång!

3 comments:

Sarah W said...

Är det bara jag, eller blir dina fåglar finare för varje gång? Hägern är ju helt underbar...

Elin said...

Tack Sarah! Det är kul att höra att du tycker dom är fina, särskilt som jag själv först blev så missnöjd med att de mörknade så mycket.

Pysselfarmor said...

Jaha du du lockade in mig i detta ;-) och jag har jagat krympplast på sta'n. Det har alltid varit slut på Panduro när jag kommit dit. Så jag har inte ens hunnit testa innan du nu ger mig dåligt samvete..jamen när jag får tag i det ska nog ändå testa litet grand ;-)
Du är också en sådan som prövar på allt möjligt nytt som verkar skojigt! Lycka till med rundkrokningen.