Monday 28 May 2007

Allt handlar om grodor

Närmare bestämt klockgrodor.. vi har inventerat ett område i södra Skåne i några dagar. Det var jättekul, jag har plurrat, blivit regndränkt solbränd och jagad av kor men det var lätt värt det hela. Klockgrodor är fantastiska små djur! Nu är det sammanställning för hela slanten, vilket är lite mindre roligt..men. sen är det statistiktenta (den sista!), vanlig tenta och sen är det SLUT på terminen nästa vecka. Puh
Andra sidan är ni klara? Jajamänsan fattas bara!

Inte för att det blir mycket till frid och ro för dens skull, men jag ska iallafall ÅKA HEM nästa vecka till min brors student och det längtar jag efter helt tokigt mycket. Sen börjar jobbet, och det ska också bli riktigt spännande.
Framförallt ser jag fram emot lediga kvällar och helger.

I helgen har vi gjort om hemma lite! Gardiner (nåja, en gammal duk från loppis) har inför
skaffats, och lite dåliga planlösningar och skräpiga
saker har avskaffats. N har planterat om blommor och mekat cykel och avlopp och jag har sorterat, flyttat om och slängt grejor. Resultat: det känns mycket större och trevligare i vårt lilla bo.
En sakbytardag har vi också hunnit med. Jag blev av med en drös gamla tidningar och lite annat jox och fick ett par nya skor och en bra låda att ha saker i. Finfint.

Döda ekens damm, från grodinventeringen.


No comments: