Sunday 17 August 2008

långsamt framåt

Just nu går allting vääldigt långsamt på textilfronten..men en tröjärm har jag iallafall lyckats göra färdigt, nästan.


Nu är problemet att lyckas få till nästa ärm så att den blir ungefär likadant färgad. Har insett att tröjan nog kommer bli ganska stor, trots att jag stickat med tunnare garn och tunnare stickor än vad jag tänkte från början.. men det gör inte så mycket. Huvudsaken är att jag snart har stickat en tröja! Blir det dåligt så har jag iallafall ett referensobjekt att gå tillbaka till nästa gång jag får för mig att sticka något liknande.

Börjar bli lagom trött på att sticka räta maskor nu, ser fram emot att få den andra ärmen klar så att jag kan få börja sätta ihop det hela. Har fått hålla i mig för att inte börja en hel drös med sidoprojekt under tiden och verkligen tvinga mig att sticka ärm!

Ett litet nålbindningsprojekt har det iallafall blivit, men det var ett gammalt påbörjat UFO som jag hittade längst ned i stickkorgen så det gills inte som att börja något nytt :)

Bilden är kass, men det är iallafall början till ett par vantar. Garnet är tvåtrådigt från Ullcentrum och har en gång varit en candle-flame sjal (se blogrubriken) som blev upprepad eftersom jag inte tyckte att garnet kom till sin rätt ordentligt. Tror att det kan göra sig bättre som vantar, kanske räcker det till en mössa också.


No comments: