Sunday 9 October 2011

Göra färdigt

Hej! Jag finns! Har bara haft lite svårt att motivera mig att stanna inne om kvällarna och läsa och skriva om slöjd när det finns så mycket fint att titta på utomhus. Men nu är det höst och ganska mörkt ute om kvällarna, så nu gör vi ett nytt försök.

..med början i en höstrensning! Gick häromdagen igenom alla mina påbörjade slöjdprojekt som legat bortglömda i korgar här och där- och titta vad jag hittade:

Tre nålbindningar: röda grisvantar till mig själv, turkosblå mössa, bruna vantar till en kompis.


Tre stickningar: Halvfärdiga fågelvantar, en just påbörjad grön sjal som ska få en spets och ett par ganska långt komna rödblå sockor.


Två brickband i olika teknik, och ett par (faktiskt nyss påbörjade) krokade vantar.


Dessutom en nästan färdigsydd 1300-talsklänning, en ganska ny-påbörjad särk och en halvsydd struthätta. Hittade också utklippt tyg till ett planerat datorfodral, utklippta tyglappar till en messma, ett halvfärdigt påtat klänningssnöre och flera utklippta bitar till diverse förvaringspåsar.

Håhåjaja... Det är inte det att jag inte får något gjort.. vilket ju man nästan kan tro, när man ser det såhär. Mer att det är så himla svårt att inte hela tiden börja på något nytt när andan faller på och man råkar bli inspirerad.
Nu blir höstens löfte att jag måste göra klart minst fem saker av dessa ovan visade och uppräknade innan jag får börja med något nytt! Och dessutom visa det som blir färdigt här på bloggen!


4 comments:

Tina said...

:) Det var en ordentligt samling med roliga projekt. Det är alltid så bra att blogga om halvfärdiga saker... det ger liksom ökad motivation, när någon mer vet att dom finns.
Här har du iallafall en, som väntar med spänning på resultatet.

Tyg och otyg said...

Sådär är jag också. Jag börjar mer och mer förlika mig med att det är sådan jag är helt enkelt, men ibland blir jag lite trött på mig själv.
Borde kanske också göra ett ordenligt let och ta fram alla pågående projekt i ljuset, det finns säkert ett och annat som kan avvecklas såväl som några saker som kan göras färdiga ganska lätt.

Sarah W said...

Jag har nog ännu fler oavslutade projekt liggande än vad du har... det är så svårt att inte börja på något nytt när inspirationen drabbar :)

Elin said...

tack hörni, det känns bra att inte vara ensam om det.. särskilt inte som jag hittat ännu fler påbörjade saker i gömmorna.
Men nu har jag faktiskt gjort färdigt en sak iallafall, de blå fågelvantarna.. kommer snart i ett inlägg.