Monday 10 October 2011

Ölandssjalen

Något blir jag ju också färdig med.
I somras köpte jag som jag tidigare berättat grovspunnet garn av en fin öländsk dam och terapistickade när jag var jätteförkyld. Det blev en stor och jättevarm sjal som nu kommer väl till pass i höstrusket när jag lyckats gå och snora till det för mig igen.

Den är härlig på flera sätt, stor och varm och nästan som att ha ett får om halsen. Enkel, och lite sned och ful, men fantastiskt mjuk och vattenavstötande. Passar till allt och ingenting, i tusen grå nyanser..och kanske tack vare det mycket mer använd än alla fina spetssjalar jag har pillat ihop under årens lopp...jag nästan bor i den här sjalen.




5 comments:

Emmas dagar said...

Härlig!

Malin said...

Den ser jätteskön och mysig ut!

maria carlander said...

Tycker jättemycket om den, det ijämna och rustika och enkla -enkelt är vackert :)

Elin said...

Tack! Den är väldigt mysig. och helt galet varm, det är först nu jag egentligen kan använda den, tidigare har det varit för varmt ute.

Garntrollet said...

Jättefin. Garnets karaktär (?) kommer verkligen till sin rätt. Och gotlandsgrått är aldrig fel :-)