Wednesday 29 May 2013

kvällsmys


Såhär års vill jag inte gärna vara inne om kvällarna, iallafall inte så länge det är ljust nog att drälla i skogen och fotografera eller skjuta pilbåge. Idag var också en sån dag, men det var så förmårrat mycket mygg (Sommar!) att jag snart gav upp utevarandet för köket, latstickning (sjal, kauni - mer när det är klart.), en kopp lapsang souchong och nya numret av Hemslöjden. Riktigt intressant om äldre tiders regnskyddande kläder, oljade plagg och fiskartröjor.

Jag har både en gammal oljerock (70tal) och en halvny (10 år) goretexjacka som båda tål regn bra, men kommer mer och mer tillbaka till den klassiska vaxade fjällrävenjackan. Inte helt vattentätt, men inte tungt, svettigt (förutom att vara giftigt så ÄR goretex  svettigt, vad de än säger) och skapligt miljövänligt (fjällrävenjackornas tyg G2000 innehåller visserligen typ en fjärdedel plast, men det gör det ju att tyget blir i det närmaste outslitligt, så man behöver ju inte köpa nytt så ofta)..

Jag försöker hålla utgifterna till ett minimum nu när jag snart ska bli student igen, men Hemslöjden kan jag ändå inte vara utan! Vad värre är att de gör reklam för en ny virkbok som ser riktigt fin ut:
Vi får se hur det går att hålla sig ifrån den..



No comments: