Sunday 15 February 2015

Back on track!


Hej, minns ni mig?
Det är skämmigt längesen det skrevs eller postades nåt här..senaste inlägget gjordes hösten 2013..
Jag har helt enkelt haft för fullt upp med livet (och hantverket!) för att orka skriva om det. Sen hösten 2013 har jag tillbringat den mesta tiden på Capellagårdens textilutbildning, och det har varit underbart. Jag har lärt mig så mycket! Träffat så många härliga. Satsat på mig själv..eller vad man brukar säga. Dessutom har jag haft en aslångsam dator och känt mig hemskt omotiverad till all internetverksamhet.

Jag har några månader kvar i hantverksdimman på Öland, men sen är det dags för verkligheten igen, och jag tänker att det är dags att skaka liv i mitt internetliv igen. Om inte annat för att mildra chocken lite..:)

Så nu blir det nystart, och rättning i ledet. Och en hel del förändring!
Bloggen ska byta namn, och jag ska göra ett försök att börja skriva på engelska, eftersom jag fått så många icke svensktalande vänner som jag vill ska kunna följa mig.
Kanske blir det ett nytt utseende också. En vet aldrig så noga.

Självklart kommer det komma en massa bilder på vad jag har för mig och haft för mig under tiden, men om det finns nån kvar som brukade följa mig, och som vill veta NU, så kan ni ta en titt på instagram @elinakelius sålänge.

Ses snart igen!




7 comments:

Sarah W said...

Jaaaa, så kul, jag har saknat dig!

Elin said...

Tack Sara! Jag har saknat dig med! Och hela bloggeriet inser jag nu!

Är lite nervös för att blogga på engelska, men det ska nog gå bra.

Tyg och otyg said...

Jag minns dig! Har nog inte tittat in här på ungefär lika länge som du, men jag tänkte faktiskt på dina fina stadsvantar häromdagen och huruvida du någonsin gav ut mönstret på dem. Kul om du kommer igång igen och jag ska kolla in din instagram också. Fina vatar på bilden, är det egen design?

Elin said...

Kul att du kommer ihåg husvantarna tyg och otyg! Har inte gett ut mönstret, men jag borde göra.. det behöver redigeras lite dock, och kompletteras med beskrivning.
Vantarna på bilden ritade jag till Capellagårdens butik i somras, och de ska egentligen vara två olika par, men jag han bara sticka en av varje..Kul att du gillar dem!. De finns faktiskt som riktiga mönster som vi sålde i butiken men jag har inte hittat nån bra säljlösning än..känner mig som att jag har 150 år att ta igen när det gäller nätet just nu :)

maria carlander said...

Välkommen åter! Jag har också saknat :)

Elin said...

Tack Maria! Det ska bli jättekul att komma igång igen! O att läsa igen alla andras bloggar.

Martina said...

Välkommen tillbaka! Skönt att höra att det går bra för dig, har tänkt på dig lite nu och då.

Kram